Hesari pohtii yleisimpiä IT-ongelmia, Vetonaula mukana

Helsingin sanomat kirjoittaa tavallisimmista it-ongelmista, ja niiden ratkaisuista helpdeskien toimesta. Tietoja kerättiin ulkoistetun it-tuen työntekijöiltä, Vetonaulan Juha Alkula oli mukana vastaamassa. Alla lyhyt koonti artikkelista, lue koko juttu hs sivuilta.

Juha Alkula Vetonaulan IT-asiantuntija

Taas se meni jumiin. Miksei tämä käynnisty? Nyt se tiedosto katosi.

It-tukihenkilöt joutuvat pohtimaan etänä kummallisiakin tilanteita, mutta suurin osa ongelmista ratkeaa helpoilla konsteilla. HS kysyi kolmelta ulkoistetun it-tuen työntekijältä, mitä heiltä kysytään eniten – ja mitä he kysyjille yleisimmin vastaavat. Näiden työntekijöiden asiakkaat ovat toimistotyöntekijöitä erikokoisissa suomalaisissa yrityksissä.

Top 3 it-ongelmia: Sähköposti, pimeä kone ja vanhentunut salasana

Yleisimmin it-tukihenkilöiden asiakkaat kohtaavat ongelmia toimisto-ohjelmien kanssa. Juha Alkula mainitsee esimerkiksi sähköpostiohjelma Outlookin ja sen eri näkymät.

Ratkaisujen top 3 jutussa pääsivät: Uudelleen käynnistys, piuhojen tarkistus ja etäyhteys.
Erikoistilanteista jutussa mainittu mm. ”Ajoin tietokoneeni yli” ja Jos napauttaa, niin suorittaako?”

Kaikki haastateltavat kuitenkin vakuuttavat, etteivät ole joutuneet vastaanottamaan suhteettomia raivopurkauksia, ja että turhia puheluita ei ole.

Koko juttu: http://www.hs.fi/tekniikka/art-2000005060255.html